Retourneren of Omruilen

Retourneren


1. Uw herroepingsrecht 
Het herroepingsrecht schrijft voor, dat u 14 dagen bedenktijd heeft na ontvangst van uw goederen om uw aankoop zonder opgave van redenen te herroepen , en nogmaals 14 dagen om deze goederen na herroeping te retourneren.
 
Om het u gemakkelijk te maken, geven wij u 30 dagen bedenk en retourtijd na ontvangst van uw goederen als één geheel.
 
 2. Aankondiging van retour
Bij rechten horen ook plichten. Gelukkig vallen ze in dit geval mee. Wanneer u van uw herroepingsrecht gebruik wenst te maken, zult u ons dit binnen de bedenktijd moeten laten weten. Dit kan via een email aan info@pootendop.nl (zodat u voor uzelf ook een bewijs van herroeping achter de hand heeft), maar dit mag u ook telefonisch laten weten via 010-4124216. Mocht u eventuele vragen hebben, dan kunnen wij u via deze wegen ook even verder helpen.
Als laatste kunt u uw pakket ook gewoon retourneren met een begeleidend schrijven dat u het wilt retourneren. Omdat de aankondiging dan met uw retour mee komt, moet uw retour uiteraard wel binnen 30 dagen binnen zijn.

In ieder geval willen we te allen tijde van u weten voor welke order van de herroeping gebruik gemaakt wordt, door het order- en/of factuurnummer bij de herroeping te vermelden.

3. Retouradres
U kunt uw bestelling retourneren aan:

Meubelstoffeerderij Gebr. Meilink
Weg en Bos 102
2661GX, Bergschenhoek

4. Retourkosten en creditering
a. Wanneer u een deel van uw bestelling retourneert, retourneren wij de aanschafkosten voor dat gedeelte van de bestelling binnen 14 dagen na retourontvangst.
b. Wanneer u de gehele bestelling retourneert, betalen wij u zoals wettelijk verplicht de aanschafkosten en verzendkosten terug.
c. Wij behouden ons in beide gevallen het recht voor, om in geval van schade aan de geretourneerde artikelen een bedrag in mindering te brengen.
d. Ondanks dat wij niet verplicht zijn om de retourkosten hiervan voor onze rekening te nemen, doen wij dit wel voor alle bestellingen van € 25,- of meer (inclusief verzendkosten). Voor deze retourzending kunt u bij ons een verzendlabel aanvragen.
Met dit label hoeft u het pakketje alleen nog maar af te geven en in te laten scannen op een PostNL service locatie.
Let op: Indien u de bestelling op eigen kosten retourneert in plaats van het retourlabel aan te vragen, kunnen wij deze kosten NIET retourneren, als er geen kassabonnetje voor bijgeleverd is.
e. Wanneer wij een pakket geretourneerd krijgen vanaf een PostNL afhaalloket, omdat u uw zending daar niet binnen de tijd (één week) heeft afgehaald, zullen wij slechts het bedrag van de producten retourneren. Wilt u uw producten alsnog hebben, zullen wij u de benodigde kosten voor een herzending in rekening brengen. Neemt u contact op vóór de creditering, zullen dit slechts de verzendkosten zijn, na de creditering zal uw hele order opnieuw geplaatst worden.

5. Reden van herroeping
U bent absoluut NIET verplicht een reden op te geven voor de herroeping van uw bestelling. Niettemin zouden wij een opgave van redenen zeer op prijs stellen, zodat wij in de toekomst onze bedrijfsvoering, en in het bijzonder onze service, hier op af kunnen stellen.

6. Blind retour wordt niet gehonoreerd
Wanneer wij een retourpakket in huis krijgen zonder vóóraankondiging en/of aankondiging via begeleidend schrijven dat het een retour (of omruil) betreft, zijn wij helaas genoodzaakt uw retour te behandelen als schenking.
 
Indien u nog verdere vragen heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen.

7. Zakelijke orders
Ondanks dat het herroepingsrecht slechts geldt voor consumenten en niet voor bedrijven of instellingen, gaan wij van het standpunt uit dat achter ieder bedrijf mensen zitten. Om deze reden hanteren wij uit coulance naar de mens achter het bedrijf ook voor (klein)zakelijke orders dezelfde herroepingsmogelijkheden. Let op: dit geldt maar in beperkte mate. Grotere zakelijke orders ( € 200,- exc. btw en hoger) zullen wij niet retour nemen.
 


Omruilen

Als u artikelen in een verkeerde maat besteld heeft of om een andere reden om wilt ruilen, kunt u deze op sturen naar:

Meilink Meubelstoffeerderij
Weg en Bos 102
2661 GX, Bergschenhoek

Om u het goede product te kunnen zenden, vermeld u op de pakbon of ander begeleidend schrijven voor welk product u de artikelen omgeruild zou willen zien, of tegen welk probleem u met de ontvangen producten aanloopt.

De retourkosten van een omruilzending zijn voor u, de herzending met het juiste product zijn voor ons (dit geldt eenmalig per geheel ordernummer)

Indien u verder nog vragen heeft, kunt u ook hierover altijd contact opnemen.

Laatste update: 14 oktober 2024

 

 

 

Hierna volgt de oude versie, geldig voor iedereen die t/m 13 oktober 2024, 23.59 uur een bestelling geplaats heeft.

Retourneren
 
Het herroepingsrecht schrijft voor, dat u 14 dagen bedenktijd heeft na ontvangst van uw goederen om uw aankoop zonder opgaaf van redenen te herroepen , en nogmaals 14 dagen om deze goederen na herroeping te retourneren.
 
Om het u gemakkelijk te maken, geven wij u 30 dagen bedenk en retourtijd na ontvangst van uw goederen als één geheel.
 
 
 
Wanneer u een deel van uw bestelling retourneert, retourneren wij de aanschafkosten voor dat gedeelte van de bestelling binnen 14 dagen na retourontvangst.
 
Wanneer u de gehele bestelling retourneert, betalen wij u zoals wettelijk verplicht de aanschafkosten en verzendkosten terug.
Ondanks dat wij niet verplicht zijn om de retourkosten hiervan voor onze rekening te nemen, doen wij dit wel voor alle bestellingen van € 25,- of meer (inclusief verzendkosten). Voor deze retourzending kunt u bij ons een PostNL verzendlabel aanvragen.
Met dit label hoeft u het pakketje alleen nog maar af te geven en in te laten scannen op een PostNL service locatie.
Let op: Indien u de bestelling op eigen kosten retourneert in plaats van het retourlabel aan te vragen, kunnen wij deze kosten NIET retourneren, als er geen kassabonnetje voor bijgeleverd is.
 
Indien u nog verdere vragen heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Omruilen

Als u artikelen in een verkeerde maat besteld heeft of om een andere reden om wilt ruilen, kunt u deze op sturen naar:

Meilink Meubelstoffeerderij
Weg en Bos 102
2661 GX, Bergschenhoek

Om u het goede product te kunnen zenden, vermeld u op de pakbon of ander begeleidend schrijven voor welk product u de artikelen omgeruild zou willen zien, of tegen welk probleem u met de ontvangen producten aanloopt.

De retourkosten van een omruilzending zijn voor u, de herzending met het juiste product zijn voor ons (dit geldt eenmalig per geheel ordernummer)

Indien u verder nog vragen heeft, kunt u ook hierover altijd contact opnemen.

Laatste update: 5 augustus 2020

 

Betaalmethoden

Betalen met iDeal Betalen met Bancontact Betalen met Belfius Pay Button Betalen met KBC/CBC
Betalen met Klarna
Betalen met in3 Betalen met Paypal Betalen met American Express
Betalen met Maestro Betalen met Mastercard
Betalen met Visa

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Volg ons op:

Volg ons op facebook  Volg ons op instagram

Of neem contact op via:

Contact via WhatsApp  Contact via Messenger

(ma. t/m vr. tussen
9.00 en 16.00)

© 2013 - 2025 Pootendop.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel